روش های مختلف مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق کار

روش های مختلف مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق کار

برنامه نیروی متخصص ساسکاچوان و شرایط آن

یکی از روشهای مهاجرت به کانادا ، مهاجرت به کانادا از طریق ساسکاچوان میباشد که در واقع برنامه نیروی متخصص ساسکاچوان نام دارد استان ساسکاچوان جهت سال 2017 برنامه های مهاجرت استان و همچنین ظرفیت هر برنامه را جهت پذیرش مهاجر و اقامت دایم کانادا اعلام نمود.ظرفیت این دوره 600 نفر می باشد. استان ساسکاچوان دارای برنامه های مختلف جذب مهاجر از جمله روش تخصصی ، روش کار آفرینی، اقامت دانشجویان و تجربه استان ساسکاچوان می باشد. همچنین روش تخصصی اکسپرس اینتری هم یکی از روشهای مهاجرت این استان میباشد. متقاضیان روش اکسپرس اینتری استان ساسکاچوان ابتدا موفق به دریافت سرتیفیکیت این استان شده و سپس جهت اقامت دایم اقدام می نمایند .

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی به وسیله اسپانسرها

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی به وسیله اسپانسرها که از خارج خاک کانادا هم میتوانند اقدام کنند و درخواست پناهندگی خود را مطرح نمایند .لازم به ذکر است که کلیه مخارج این اشخاص باید توسط اسپانسرها تقبل گردد که شامل هزینه کامل یک سال زندگی در کانادا خواهد بود و افرادی که از این طریق اقدام نکنند ناچارا باید وارد خاک کانادا شده و در همانجا درخواست پناهندگی خود را مطرح نمایند .

شرایط و تمور مهاجرتی برای مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی از روشهایی است که هرگز توصیه نمیشود وتقاضای افراد دارای شرایط زیر قابل ارجاع به هیئت رسیدگی به امور مهاجرت و پناهندگی کانادا نیست: تشخیص داده شود متقاضی، پناهنده کشوری است که میتواند به آن بازگردد. از طریق مرز کانادا و ایالت متحده آمریکا وارد شده باشد. به علت فعالیت‌های مجرمانه و نقض حقوق بشر برای امنیت کانادا خطرناک باشد. مدارکی از متقاضی مبنی بر درخواست قبلی‌ ردّ شده پناهندگی کانادا موجود باشد. در مسیر مهاجرت به کانادا، در کشوری که امکان پناهنده شدن را داشته است، توقف کرده باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق کار و ویزای موقت کار

مهاجرت به کانادا از طریق کار دارای شرایطی میباشد که ویزای موقت کار می تواند برای بازه های زمانی متنوع از چند روز گرفته تا چندسال صادر شود. در اکثر موارد، فرآیند درخواست ویزای کار 2 مرحله ای است. ابتدا، باید کارفرمای کانادایی اجازه ی دولت را برای استخدام فردی خارج از کانادا دریافت کند. پس از دریافت این مجوز، کارمند انتخاب شده باید درخواست ویزای کار کند و پیش از ورود به کانادا، آن را دریافت نماید. ویزای کاری که برای شغل خاصی در کانادا اعطا می شود، به آن کار وابسته است. بنابراین کارمند خارجی تنها می تواند برای کارفرمایی کار کند که در ویزای کارش مشخص شده است. اگر فرد در طول اقامت موقت خود کارفرمای دیگری پیدا کند و هنوز اقامت دائم کسب نکرده باشد، باید دوباره درخواست ویزای کار دهد و برای کار جدید پیش از تغییر شغل خود ویزای کار بگیرد. برای کسب ویزای کار، راه های مختلفی وجود دارد. بسته به ملیت کارمند خارجی، حرفه ی تخصصی او و کار مورد نظرش در کانادا، ممکن است پروسه ی دریافت ویزا تغییر کند.

گام اول برای مهاجرت به کانادا از طریق کار

گام اول برای مهاجرت به کانادا از طریق کار : ابتدا باید بررسی شود که هیچ شهروند کانادایی یا شهروند مهاجر دارای اقامت دائم در حال حاضر برای انجام کار مورد نظر کارفرمای کانادایی وجود ندارد. بر همین اساس ضروری است اداره منابع انسانی و توسعه کانادا (HRSDC) باید درخواست کافرما را ارزیابی (LMIA) و تأیید کند مجوز کاری را که از سوی اداره مهاجرت صادر می شود اثر منفی بر اقتصاد کانادا نخواهد داشت. در بعضی موارد محدود، ویزای کار بدون نیاز به ارزیابی توسط دفتر مهاجرت کانادا صادر می شود. این موارد عبارتند از: وجود یک توافق بین المللی. مثل توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی (NAFTA) اگر ورود این فرد خاص نفع ویژه ی اقتصادی، اجتماعی یا فرهنگی برای کانادایی ها داشته باشد. امکان استخدام و گرفتن ویزای کار برای همسر یا شریک عاطفی فردی که خود برای اقامت در کانادا ویزای کار یا اقامت موقت تحصیلی دارد. اگر کاری که فرد برای آن در نظر گرفته شده، ماهیت خیریه یا مذهبی داشته باشد. اگر فردی به جز دلایل بالا، به دلیل خاصی مثلا درخواست پناهندگی به کانادا، نیاز دارد از خود حمایت مالی کند و مشغول به کار باشد.